Amerikaanse hop-up-fabrikant King Headz, Inc. heeft inmiddels hun populaire aluminium motor mount bijgewerkt met een vakje voor de telemetriesensor.
De King Headz aluminium motor mount voor de Traxxas Slash 4×4Β en Stampede 4×4Β is voor velen dΓ© upgrade, vanwege de grotere kogellager (10x19x5 tegenover de standaard 10x15x4), wat dus voor meer duurzaamheid en een langere levensduur van de lager zorgt. Daarnaast werkt een aluminium mount ook als extra koellichaam voor de motor, wat weer een gunstig effect heeft op de algehele motortemperatuur.
Ook de langverwachte King Headz aluminium motor mount voor het LCG-chassis (Rally 4WD en LCG Slash 4×4) is intussen verkrijgbaar, en ook deze mount is voorzien van de uitsparing voor de Traxxas RPM telemetry sensor.
Vraagje: 10x15x4 standaard bearing, tegen 10x19x5 King Headz bearing.
Is de binnenmaat in ieder geval gelijk, zodat je je eigen bearing adapter kan blijven gebruiken? Heb die blauw aluminium van Traxxas zelf.
Is er nog een ander verschil met de Traxxas originele blauwe alu mount TRX6860R anders dan de grotere bearing?
Hoi Race Fan,
De maten van bearing (kogellager) worden genoteerd als binnendiameter x buitendiameter x dikte.
De binnendiameter (10 mm) is dus voor zowel 10x15x4 mm als 10x19x5 mm gelijk en je kunt dus gewoon de standaard bearing adapter blijven gebruiken.
De grotere lager is het enige verschil/voordeel van de King Headz Slash 4×4 motor mount, en verder is hij natuurlijk zwart geanodiseerd, i.p.v. blauw van Traxxas.
Dankjewel voor de info!
MUST HAVE upgrade voor elke Slash 4×4, samen met die aluminium bearing adapter.
Neem je ze niet en laat je alles plastic, dan wordt het zooitje zo heet dat het de boel samensmelt en je spur gear tot een klont maakt.
Vraag me maar hoe ik dat weet….. π
Groeten,
Stijn.