Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Waar kopen jullie de lipo’s?

Er zit nogal wat verschil in kwaliteit en prijs in lipo’s. Waar en welke lipo’s kopen jullie?

Hey PvL,

Ik heb zelf verschillende soorten en merken lipo's gehad en zal wat van mijn ervaqringen delen.

Het beste en makkelijkste kwa opladen en gebruik, is zeker traxxas lipo's met bijbehorende oplader (in geval van traxxas auto's). Daarnaast hebben Gens Ace en spektrum nu ook lipo's met hun eigen versie van de traxxas iD stekkers. Hierbij hoef je niets in te stellen op de lader en is het vaak gewoon plug en play. Dit zijn wel vaak de duurste lipo's die je kan krijgen, soms wel 2x de prijs als goedkopere lipo's zonder iD stekker.

Voor goedkopere lipo's kun je verschillende merken kiezen. Vanuit RC Blog zijn wij best te spreken over de China Hobbyline lipo's CNHL https://youtu.be/NG6sQsxeUtk?si=aywbtD5yAjaeDidq

Hoewel van die 6s lipo die daar in de video geshowed wordt, 1 cel is plat gegaan terwijl hij in storage mode lag voor een paar maanden. Dat kan natuurlijk een toevallige maandag morgen lipo zijn geweest. De rest van de lipo's die wij van hun getest hebben werken een jaar later nog zeer goed.

Zelf heb ik ook een paar Fullymax lipo's deze gaan bij mij nu bijna 4 jaar mee, hoewel de eerste nu een paar cellen begint te krijgen die wat minder werken, maar dat doet 1 van mijn traxxas lipo's ook na ongeveer 3 a 4 jaar.

Ik heb voor in de boot (sonicwake V2) 2x een 3s 100c 8000mah bashing pack, die ook erg degelijk zijn. Ik zou deze alleen niet aanraden voor in een boot omdat ze toch wel snel bol staan ondanks dat het 100c lipo's zijn. Auto's trekken vaak minder ampere's dan boten dus daar zou je met deze lipo's niet fout kunnen gaan.

Uit eindelijk komt het meeste uit op persoonlijke voorkeur, wil je makkelijk gebruik en opladen, dan zijn de lipo's met iD en de bijbehorende iD lader wat voor jou. Vind je het zelf instellen van de lader fijner en wil je iets meer lipo's voor je geld dan zou ik kijken naar merken zoals CNHL, Gens Ace, Fullymax of Zeee.

Bewaar je lipo's ongeacht van welke fabrikant ze komen altijd in een brandveilige opslag, ik gebruik munitiekisten, en laad je lipo's na gebruik altijd weer op storage niveau (tussen de 40%-60% of rond de 3.9V per cel) voor de beste levensduur van de lipo's

Met vriendelijke groet, Erik. Team RCblog.nl




Reacties zijn gesloten.