Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Traxxas UDR

Ik heb laatst een UDR gekocht en ik vroeg mij af hoe ik hem het beste schoon kon maken/onderhouden. Als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Erik Endlich heeft gereageerd op dit bericht.
Erik Endlich

Hey Thijs,

ik gebruik altijd altijd een oude tandenborstel en wat kleine raggertjes om het zand uit de kiertjes van de auto te borstelen. Een andere manier om hem sneller schoon te maken is om het zand eerst te laten drogen en dan het eraf te spuiten met perslucht. Wil je de auto nou echt laten glimmen? Dan kan je hem het best daarna nog afnemen met een vochtig doekje. Daar gaat vooral de body mooi van glimmen. Qua onderhoud zou ik de lagers eens in de zoveel tijd inspuiten met fietsketting spray of nog beter naaimachine olie. Zorg daarna er wel voor dat je de lagers goed afneemt zodat er geen olie meer aan de buitenzijde zit, hier blijft zand en vuil aan plakken en dan gaan ze harder slijten.

Voor het plastic zoals de draagarmen etc. te laten glimmen kun je ook deze delen inspuiten met WD40 en dan 1 nachtje laten intrekken. De volgende dag kan je dan het overige WD40 er weer af vegen met een doekje. Dit zorgt er ook voor dat het plastic, vooral in de wintermaanden, lekker soepel blijft en dan zal het dus minder snel breken. Maar let op dat je dit niet te vaak doet, WD40 maakt het plastic een beetje week wat dus goed is, maar het moet niet te zacht worden! 1 of twee keer in het jaar zou goed genoeg moeten zijn, zo doe ik het ook.

Veel plezier met rijden en schoonmaken!

Met vriendelijke groet, Erik. Team RCblog.nl

Bij de AC-tion busjes perslucht. Ideaal om schoon te blazen tussen en onder de onderdelen.




Reacties zijn gesloten.