Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Telemetrie op nieuwe Hobbywing V2?

Hoi,

Ik zag dat de V2 Hobbywing apparatuur allemaal sensored zijn en ingebouwde Bluetooth hebben, zodat je met je smartphone en een app de regelaar kan programmeren (handig, geen program card meer nodig).

Nu las ik ook dat er via de sensorkabel info door de ESC wordt uitgelezen voor RPM en motortemperatuur. Wordt hier verder nog wat mee gedaan in de vorm van telemetrie, of datalogging ofzoiets, of is het alleen maar voor veiligheid/motor cut off bij overtemp?

Hey Jay,

ik heb zelf een hobbywing ezrun axe 550 sensored combo in mijn Trx4 zitten en ik gebruik daarbij ook de HW V2 link app.

In de app is een optie genaamd data log, als je die kiest, kan je verschillende dingen kiezen waaronder data record en realtime data.

Zelf gebruik ik deze functie niet zo vaak omdat je de data alleen kan lezen zolang als je met bluetooth verbonden bent en dat is alleen binnen 10 m bereik.

veel plezier met uitproberen!

 

Met vriendelijke groet, Erik. Team RCblog.nl
Zabs heeft gereageerd op dit bericht.
Zabs
Citaat van Erik Endlich op 13 november 2023, 00:43

Hey Jay,

ik heb zelf een hobbywing ezrun axe 550 sensored combo in mijn Trx4 zitten en ik gebruik daarbij ook de HW V2 link app.

In de app is een optie genaamd data log, als je die kiest, kan je verschillende dingen kiezen waaronder data record en realtime data.

Zelf gebruik ik deze functie niet zo vaak omdat je de data alleen kan lezen zolang als je met bluetooth verbonden bent en dat is alleen binnen 10 m bereik.

veel plezier met uitproberen!

 

Hartelijk dank voor uw antwoord.

Realtime werkt dus als een echte telemetrie maar dus alleen binnen die 10 meter, als ik het goed begrijp?
Achteraf kunnen uitlezen is ook wel nuttig, maar niet echt als je telemetrie (zoals ik van plan ben) als actief waarschuwingssysteem bij b.v. overtemp wil gebruiken. Of tussentijds dataloggen is dan noodzakelijk.
In elk geval iets om over na te denken, nogmaals bedankt.




Reacties zijn gesloten.