Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Lipo accu

Hallo allemaal ik heb een 2s lipo waar de balance plug van kapot is accu verder is nog goed kan je daar een nieuwe balance plug met snoertje aan solderen?

Mvg Hans

Zeker mogelijk, maar je moet het wel kunnen en er het gereedschap voor hebben.
Netste manier is om elke ader apart (zeker nooit tegelijk doorknippen!!!) door te knippen, een kort stukje te strippen en er connectors op te krimpen met een speciale krimptang.
Nadat dat gedaan is, druk je die in een nieuwe 2S balansplug.

Zo'n setje is b.v. handig om altijd in huis te hebben, heb je al die rotzooi erin zitten: https://www.amazon.nl/YIXISI-JST-XH-Behuizing-Connector-Adapter/dp/B082ZLYRRN/ref=asc_df_B082ZLYRRN/

Dit is zo'n krimptang: https://www.amazon.nl/InduSKY-Krimptang-Dupont-KF2510-stekker/dp/B08JYXZQWS/ref=pd_bxgy_d_sccl_1/261-0525081-1979738

Wat ook kan, maar is minder netjes, is om een 2S balansplug met draad gewoon te solderen aan de huidige draden en dan met een krimpkousje ertussen.

De groeten, Jarrel. = Traxxas X-Maxx, Sledge en TRX-4M.
Hans koerkamp heeft gereageerd op dit bericht.
Hans koerkamp

het laatste wat u typte had ik ook gevonden op een ander forum maar wist niet of dat betrouwbaar/veilig is. ik ben minderjarig zijn er ook mensen die dat voor je kunnen repareren?

Groeten Hans

Citaat van Hans koerkamp op 5 december 2023, 22:31

het laatste wat u typte had ik ook gevonden op een ander forum maar wist niet of dat betrouwbaar/veilig is. ik ben minderjarig zijn er ook mensen die dat voor je kunnen repareren?

Groeten Hans

.

Heh hoe oud ben je dan??

Ik snap niet zo goed wat minderjarig zijn te maken heeft met het repareren van een balansplug...

In elk geval: de netste manier is om het dus te herstellen zoals het was: knippen, nieuwe connectors krimpen en nieuwe balansplug erop klikken.
Je zult het vast ook wel naar een winkel kunnen brengen om het voor je te laten doen, maar daar ga je sowieso extra voor betalen.

De groeten, Jarrel. = Traxxas X-Maxx, Sledge en TRX-4M.

ik ben 13 jaar, ik rijd nog niet zo heel lang op lipo's dus heb er nog niet zoveel verstand van

 

groeten Hans

Citaat van Hans koerkamp op 5 december 2023, 23:31

ik ben 13 jaar, ik rijd nog niet zo heel lang op lipo's dus heb er nog niet zoveel verstand van

 

groeten Hans

In welke stad woon je?
Kunnen anders checken of ik het voor je kan fixen, die spullen heb ik liggen.

Groetjes van Siebe.




Reacties zijn gesloten.