Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

Grotere motor in een Traxxas XRT

Zijn er mensen met ervaring met het plaatsen van een grotere motor in een Traxxas XRT?
Dus zo'n colablikje formaat van Hobbywing of Castle Creations.

Ik weet dat hier een aangepaste motor mount voor nodig is, en dat de ESC moet verhuizen om ruimte te creëren, maar heb de volgende vragen:

  1. Hoe kom je erachter wat voor gearing je moet gebruiken met de veel lagere KV (b.v. 800) om toch nog snel genoeg te gaan?
  2. Die grotere motoren hebben vaak 8 mm assen, kun je MOD1 pinions krijgen met 8 mm bore?
  3. De gear cover kan niet meer gebruikt worden doordat alles zo groot is nu, dus je rijdt met "open" gears. Hoe gaat dit in de praktijk? Krijg je er niet allemaal zand, stof, steentjes e.d. in wat de gears beschadigt?

Alvast dank.

Kevin talbot heeft er een hele video over op zijn YouTube kanaal staan daar vind je alles dat je nodig hebt om zoon grote motor in je xrt te zetten en wat betreft zand enzo daar hoef je niet heel bang voor te zijn ik rij altijd zonder gearcover omdat ik mijn tandwielen vaak aan pas en nog nooit problemen mee gehad in zand gras en grind.

https://youtu.be/r5SNqxncayc?si=lu2a90cUUPTixbTw

 

Dankjewel voor de antwoorden. Ben wel wat sceptisch over het het verhaal van geen zand en steentjes bij de gears, zeker in een XRT, waar je direct door naar je center diff en center driveshaft gaat, via openingen onder spur gear in chassis. Center diff heeft ook nog vet, dus volgens mij is vragen om problemen, maar misschien maak ik me te druk....?

Kijk eens op de facebook groep

Pr racing

Daar verkopen ze mounts en gearcovers en gears. Eigenlijk alles wat je nodig hebt! En heel betrouwbaar.

Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik heb een Castle XLX2 sensored combo erin gehad met die oversized 800KV motor.
De auto wordt ZWAAR ermee, echt niet normaal zwaar, en dan is dat ding stock al zo zwaar. Je moet echt heel hoog gearen om er minstens 70 km per uur mee te halen, en behalve tonnen aan extra torque die het opleverde, heb ik er achteraf spijt van gehad.

Diffs zijn er niet tegen opgewassen, de stock banden al helemaal niet (belted is een oplossing maar daar wordt ie NOG zwaarder mee), dus uiteindelijk heb ik de stock setup gewoon maar weer teruggezet, en vind het wel best zo voor nu. Had ze gelukkig nog niet verkocht (was wel van plan).

Groetjes van Siebe.




Reacties zijn gesloten.