Forum

of Registreren om berichten en onderwerpen te maken.

DJI Mini 4 Pro height restriction?

Hallo allemaal, wat leuk, dit forum!

Ik ben van plan een DJI Mini 4 Pro drone aan te schaffen, maar hoor links en rechts dat deze nu feitelijk begrensd is op maximaal 120 meter vlieghoogte (vanaf opstijgpunt).
Waar je voorheen deze setting in de DJI FLY app kon "overriden" door de waarschuwing m.b.t. regelgeving te accepteren, en dan tot maximaal 500 meter hoogte kon instellen, lijkt dat nu dus niet meer mogelijk...?

Snap best dat DJI het braafste jongetje van de klas wilt zijn, maar is hier op een bepaalde manier omheen te werken?

Anders wordt het denk ik toch maar een Mini 3 Pro, maar ja, dat is dan weer het vorige model.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Zegert.

MVG, Zegert. RC-fanaat.
Citaat van Zegert op 30 november 2023, 14:11

Hallo allemaal, wat leuk, dit forum!

Ik ben van plan een DJI Mini 4 Pro drone aan te schaffen, maar hoor links en rechts dat deze nu feitelijk begrensd is op maximaal 120 meter vlieghoogte (vanaf opstijgpunt).
Waar je voorheen deze setting in de DJI FLY app kon "overriden" door de waarschuwing m.b.t. regelgeving te accepteren, en dan tot maximaal 500 meter hoogte kon instellen, lijkt dat nu dus niet meer mogelijk...?

Snap best dat DJI het braafste jongetje van de klas wilt zijn, maar is hier op een bepaalde manier omheen te werken?

Anders wordt het denk ik toch maar een Mini 3 Pro, maar ja, dat is dan weer het vorige model.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Zegert.

Dit is een lastige. Er is namelijk een firmware update die je weer in staat stelt 500 meter in te stellen, maar in heel de EU geldt vanaf 1 januari 2024 echt de harde regel van die max 120 altitude vanaf je opstijgplek, dus zijn er statements dat vanaf januari de 500 meter weer teruggebracht wordt naar max 120 in de app...

De groeten, Jarrel. = Traxxas X-Maxx, Sledge en TRX-4M.

Oh meen je niet joh... Zou wel echt een major let down zijn... Hoe begrijpelijk ook.

Vraag me af of men ermee kan wegkomen door dan niet te updaten tegen die tijd........

MVG, Zegert. RC-fanaat.

Volgens mij is er al een update geweest waarbij je het weer kan aanpassen toch? Let ook even op dat je vanaf 1-1-24 remote-id moet hebben boven de 250gr en een Cx label moet hebben. Dit moet ook in je firmware/software, maar is te omzeilen.

Citaat van PvL op 5 december 2023, 20:56

Volgens mij is er al een update geweest waarbij je het weer kan aanpassen toch? Let ook even op dat je vanaf 1-1-24 remote-id moet hebben boven de 250gr en een Cx label moet hebben. Dit moet ook in je firmware/software, maar is te omzeilen.

Kan iemand bevestigen of die update er daadwerkelijk is voor de Mini 4 Pro en je voorbij de 120 meter kan?
En hoe bedoel je precies dat je dat ook moet in je firmware/software maar dat het te omzeilen is, voor wat betreft de remote-id?

Dank.

MVG, Zegert. RC-fanaat.




Reacties zijn gesloten.