LaTrax 1:18 Rally 4WD van Traxxas

Het Amerikaanse RC-merk Traxxas heeft het label LaTrax weer van stal gehaald. 

En onder de naam LaTrax wil de Texaanse RC-reus hobbykwaliteit RC’s onder de $ 200 brengen, beginnend met een gloednieuwe schaal 1:18 Rally Car.

De 1:18 LaTrax 4WD Rally Car is een mini-uitvoering van de Traxxas 1:10 4WD Rally en zelfs van de toch al kleine 1:16 Rally VXL

Het kleine racewagentje heeft een fulltime vierwielaandrijving (met vóór en achter differentiëlen), en, zoals je van Traxxas gewend bent, een waterdichte regelaar, stuurservo en ontvangerbox.

De meegeleverde zender is een omgestickerde 2.4 GHz, 2-kanaals Traxxas TQi transmitter (nu met LaTrax label dus) en de LaTrax 4WD Rally komt met een fraaie LaTrax Rally body (zelfde stijl als de 1:10 Rally 4WD) in het rood, geel, groen of blauw.

 

De bandjes zijn soft rubber compound slicks gelijmd op authentieke 12-spaaks Rally-wielen, en de kleine 1-op-18’er is zelfs nog voorzien van een echte, onafhankelijke, geveerde wielophanging. 

De LaTrax 1:18 4WD Rally Car is voorzien van een krachtige 370 size (25 mm diameter) brushed elektromotor en nieuw ontwikkelde, waterdichte LaTrax brushed speed controller (regelaar).
De  auto rijdt op een meegeleverde 5-cellen (6 Volt) NiMH-accu, voorzien van Tamiya-stekker (waarom geen Traxxas-connector?). 

 

Traxxas levert de LaTrax 4WD Rally’s in een fraaie, compacte geschenkverpakking “nieuwe stijl”, waar de auto in diens kleuruitvoering direct zichtbaar is vanachter een venstertje.
De richtprijs van rond de € 129,00 maakt het in ieder geval zeker een leuke hobbykwaliteit RC-auto om cadeau te geven, maar zeker ook om cadeau te krijgen.

De LaTrax 4WD Rally moet net zo stevig en robuust zijn als de grotere broers onder het Traxxas-label, én uiteraard biedt Traxxas op LaTrax dezelfde beroemde klantenservice en fabrieksgarantie.
De auto moet eind juli in de Verenigde Staten leverbaar zijn. De Europese release zal daarna niet lang op zich laten wachten.

 

LaTrax 1:18 4WD Rally specificaties

  • Lengte: 265mm
  • Spoorbreedte vóór: 106 mm
  • Spoorbreedte achter: 107,5 mm
  • Gewicht met batterij: 554 g
  • Gewicht zonder batterij: 430g
  • Totale hoogte: 90 mm
  • Wielbasis: 165.3 mm
  • Wieldiameter: 33 mm
  • Shockdemper-lengte (vóór en achter): 35 mm
  • Banden (gelijmd): Soft-Compound Slicks
  • Wielen: 12-Spoke
  • Electronic Speed Control: Waterproof Forward/Reverse ESC
  • Motor (electrisch): 370 Brushed
  • Transmissie: 14T Pinion / 54T Spur
  • Gear Ratio (intern): 2.5:1
  • Overall Drive Ratio: 9.64:1 (Standaard, Out-of-box)
  • Differentieel: Tandwielen
  • Gear Pitch:    0.5 Mod.
  • Chassis Structuur/Materiaal: Molded Composite Nylon Monocoque
  • Remsysteem: Electronisch
  • Aandrijfsysteem: Shaft-Driven 4WD
  • Stuur: Bellcrank
  • Radiosysteem: 2.4GHz Radio
  • Niveau: 1
  • Batterijcompartiment afmetingen: 102 x 35 x 18 mm
  • Meegeleverde batterij: 6 Volt 5-cell NiMH met lader
  • Meegeleverde batterijen: 4 x AA (voor zender) 

Meer informatie op LaTrax.com

 

  • Bekijk de video:

7 reacties:

  1. Oeh vet. Het lijkt op niks van wat LaTrax vroeger was (ze hadden het net zo goed onder Traxxas kunnen doen) maar dit zijn wél de leuke dingen voor weinig geld! ‘ns ff informeren. 🙂

  2. Deze autootjes smeken om een brushless upgrade. Ben alleen benieuwd of ze dan nog te houden zijn haha.
    Castle 0808 20mm brushless motor en Mamba Micro Pro iemand?

  3. Wat was LaTrax hiervoor dan voor merk? Ik dacht het een heel nieuw merk van Traxxas was?

  4. LaTrax was het oorspronkelijke Traxxas, toen het nog geen Traxxas was zegmaar.
    Is inmiddels 40 jaar geleden ofzo, in de jaren ’70 toen Jim Jenkins (de vader van de huidige Traxxas CEO Mike Jenkins) daar nog aan het roer stond.
    Toen heette het bedrijf dus LaTrax en maakte toen ook al RC auto’s met stuurwiel pistoolzenders zoals we ze nu kennen, alleen was het spul toen allemaal heel innovatief en peperduur.

    Later ging het Traxxas heten, maar de naam LaTrax werd niet meer gebruikt dus, en nu gebruiken ze het als een rebadge voor instappers als deze 1 op 18 Rally’s.
    Het schijnt dat er ook nog een 1:18 Slash 4×4 (Short course truck) komt en iets als een E-Maxx in de vorm van een 1:18 mini.
    Allemaal onder de 200 euro/dollar voor de beginner.
    Zodra bestelbaar wil ik ze. Misschien wel 2! 😉

  5. Traxxas ziet ook kansen aan de onderkant van de markt – gelukkig.
    Gaan hetzelfde trucje uithalen als HPI met Maverick. Een complete 1:18 lijn met serieuze hardware en elektronica, voor net iets meer dan 100 euro.
    Maverick heeft in de Ion serie een 1:18 buggy, short course truck, monster truck en stadium truck: https://www.wheelspinmodels.co.uk/c/791/

  6. Als je het mij vraagt kun je er zeker van zijn dat er meerdere gaan volgen.
    Het chassis/platform is er nu immers, dus het vraagt slechts om andere wielen, ophanging en een body en je hebt weer een “compleet” ander model.
    Doet Traxxas al jarenlang, kijk maar naar de E-Revo en Summit, Slash 4×4 en de daarop gebaseerde Rally 4×4 en Stampede 4×4 en al helemaal de 1:16 Mini E-Revo, waar de 1:16 Slash 4×4 en Summit, Ken Block Fiesta, Boss 302, Rally en Kyle Busch allemaal kopieën van zijn.

    • Inderdaad, daarom zeggen veel mensen ook de laatste tijd dat Traxxas eens met iets goeds moet komen, het blijft een beetje kopieeren plakken met die body’s, van mij mag er wel een wat anders komen. Kijk eens naar Losi, ben er echt van, de Losi SCTE had ik vorig jaar voor de prijs van een Traxxas Slash 4wd, nou je bent met stunten sneller van de baan af dan met de Losi

Geef een reactie